Wednesday, August 6, 2014

Shhhh..... Tuala Wanita Ancam Kesihatan Dalam Diam..... By Fadzlina Rahman

Warghhhhh... ngeri mak baca tajuk blog hari nih.... Tapi, bila dikaji, ditelek, dibaca, diteliti... memang betul pun... hmmm... ngeri juga bila dihayati betul-betul...

Jom... Kita tengok apa yang ada pada tuala wanita yang dijual di luar sana.

Bahan utama yang ada pada tuala wanita adalah -> Kertas Buangan Kitar Semula a.k.a Pulpa Kayu. Cuba tengok gambar di bawah... nampak geli kan... kertas buangan tu... diletak kat 'tut-tut' kita... 


picture from google

Justeru itu, penggunaan tuala wanita yang berkualiti rendah ini, akan menyebabkan berlakunya pembiakan bakteria secara mudah. 


picture from google
Ada yang bertanya kenapa tuala wanita berwarna putih sedangkan kertas buangan kitar semula berwarna coklat atau hitam?

Ini kerana...Ia telah melalui proses pelunturan (bleaching)... Cuba tengok nih... dah jadi putih gitewww.... geli tak? Sumpah kalau tahu depa buat pad cara gini, memang taknak pakai dah kannnn



Kalau anda semua nak tahu, masalah kanser serviks yang pelik-pelik nih muncul selepas tuala wanita sebegini diperkenalkan. Pada era tahun 1970-an, mak-mak kita pakai kain batik jer or kain2 yang disiat dan dibentukkan untuk dibuat tuala wanita mereka ketika datang bulan.  

Jom kita tengok keratan akhbar yang berkaitan: (thank you kepada Mr Google yang menyediakan saya gambar2 keratan akhbar ini )






Dan, ini adalah di antara ilustrasi kesan yang timbul akibat salah memilih tuala wanita:



Walaupun, saya pun mungkin sudah terjebak dengan penggunaan tuala wanita biasa sebelum ini, namun... perkongsian ini memang cukup2 memberikan saya kesedaran tentang peri pentingnya pemilihan tuala wanita di dalam penggunaan seharian.

Saya sudah bertukar kepada yang lebih selamat... Jom, kita sama-sama bertukar kepada produk yang lebih selamat dan hebat!

Jom, saya kongsi dengan product #bioseleza.

Ia direka khas dengan jalur teras yang mengandungi nano silver, bio-activated energy dan ion negatif  yang boleh membantu membasmi kuman dan membunuh bakteria yang terhasil dengan lebih berkesan. Bio Activated Energy yang ada di dalamnya juga membantu anda berada di dalam keadaan kekal cergas sepanjang hari.








 Sekurang-kurangnya, kita pastikan diri kita, adik, emak, kakak, anak dan orang yang kita sayang menggunakan produk yang selamat. Tidak ada apa yang kita inginkan selain daripada melihat mereka sihat... dan memastikan mereka menggunakan produk yang tidak mengancam kesihatan mereka.

Jom, hubungi saya sekarang.... #0137461811 untuk mendapatkan #bioseleza anda!

Promosi : Buy 4 (Premium Gift Set - Mixed) and Get 1 Premium Gift Set - Mixed for Free : Limited Offer.

Price Premium Gift Set Mixed : 
(20 pads day safe, 8 pads Night Safe, 8 pads Night Safe - Extra Long, 60 pads Panty Liner)
RM131.00 (SM); RM133.00 (Sabah/Sarawak)

Price Premium Gift Set Panty Liner: 
(180 pads Panty Liner)

RM138.00




Price Premium Gift Set Day Safe: 
(60 pads day safe)

RM128.00


Jom... pm laju2x sekarang... grab the offer...!!!!

Luv - Fazz




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...