Monday, February 13, 2017

GERIK... PENGALAMAN BERMAKNA....By Fadzlina Rahman

GERIK... PENGALAMAN BERMAKNA....By Fadzlina Rahman

πŸš‚πŸš‚πŸš‚πŸš‚πŸš‚πŸš‚πŸš‚πŸš‚πŸš‚




Perjalanan mengambil masa lebih kurang 3 jam 39 minit dari Petaling Jaya ke Pekan Gerik.

Tapi, memandangkan ini adalah kali pertama aku ke Pekan Gerik, maka aku tidak mahu mengambil sebarang risiko. Bertolak awal untuk memastikan aku tiba ke Pekan Gerik lebih awal supaya lebih bersedia untuk tugas yang sepatutnya pada keesokan hari....




Perjalanan membelah lebuh raya utara selatan bermula.... sungguh indah ciptaan Tuhan.

Untuk ke Pekan Gerik, haruslah mengambil exit Kuala Kangsar, Perak. Jalan terus mengikut signboard ini.




Aku bayangkan Gerik adalah sebuah pekan koboi yang serba kekurangan. huhu.... So, in my mind that I need to reach Gerik before night... takut ada gajah.... or hantu πŸ’€πŸ’€πŸ’€... hehehe

Disebabkan hujan agak lebat malam tu, aku sampai ke Pekan Gerik agak malam la....

So, I decided untuk terus makan & then, check in hotel dan terus tidur. Malas dah nak keluar2 lagi....

Makan kat sini πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡... Medan Takong 2.

Keadaan food court agak bersih... mungkin sebab masih baru...




Lepas makan, terus jer check in hotel.... Kat sini, semuanya budget hotel.... Aku tinggal kat De Rome... RM55.00 semalam... OKla... duduk semalam jer untuk tidur πŸ’€πŸ’€πŸ’€... sementara tunggu esok untuk kerja di awal pagi... πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰

Fasiliti asas OK... 
Di dalam Bilik:-
Penghawa Dingin
1 Katil Queen
1 Katil Single
1 TV
Almari baju
Bilik Air
dan... yang penting.... kemudahan wifi yang laju giller

Kemudahan Bersama (di luar bilik):-
Bilik menggosok
Air panas


1 Katil Queen + 1 Katil Bujang

TV, Almari, Cermin
Pemandangan di luar bilik yang aku sewa:


Opposite my room


Ha! Nih dia pemandangan Hotel De Rome dari luar... πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡Memang opposite kedai makan... so, senangla... pagi2 kita dok mengeteh kat kedai makan tuh..7.30am dah sampai kat Kedai tu... Acik kedai tu pun belum ready sepenuhnya lagi... hehehe

Comey la jugak keadaannya dari luar...πŸ‘πŸ‘πŸ‘




Trademark nyer... Maybank... Ha... sebelah Watson tu la pintu masuknya...








 Nih bilik yang aku stay tu.... πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡



Nih pulak pintu masuk De Rome Inn... πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡



Pagi-pagi aku dah bersiap untuk pergi kerja... Aku orang karen... so, topi tu shall have lambang karen la... 

Belakang tu dam... kalau korang tengok bawah tu... ada banyak ikan-ikan. Geram pulak...



Lokasi kerja yang terakhir kat sini.... πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡



Ok korang.... Ni la sebahagian Pekan Gerik di waktu siang... takde la koboi kan?


Dah alang-alang sampai Gerik, aku ke Pengkalan Hulu... Pengkalan Hulu ni terletak di sempadan Malaysia-Thailand. Macam ala-ala Padang Besar atau Wang Kelian gituh...

Jarak di antara Pekan Gerik dan Pengkalan Hulu lebih kurang 45 minit memandu....


Selfie aka #swafoto dulu...



Ber swafoto lagi... belakang tu Kastam kita.... JKDM



Try makanan siam kat sini... somtam! Hmmm... oklah.... Alhamdullillah.



Kat sini, banyak jual barang2 dari Thailand aka Siam la.... OKla....

Buah2 banyak kat sini... Mangga dia memang ummppppp.... So, borong la.... apa lagi

Korang yang dah sampai Pekan Gerik... boleh la pergi ke Pengkalan Hulu eh....

OK korang... nanti aku akan ke Pekan Gerik lagi... kalau ada kesempatan... aku nak singgah Restoran Tasik Raban... nanti aku share eh!

Bai.... hingga jumpa lagi...πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...