Tuesday, December 1, 2015

❥❥MIMPIKU...IMPIANKU❥❥

____________________________________
 
❥❥❥❥ MIMPIKU.... IMPIANKU❥❥❥
____________________________________
 
 
 
Masa kecik2 dulu, emak dan arwah ayah selalu pesan.... kena berimpian untuk BERJAYA. Lepas tu, kena kerja keras untuk capai impian tu. Emak dan arwah ayah kata... kalau tak berusaha, sama la seperti Mat Jenin... Mat Jenin tu terlalu kuat berangan tetapi dia tidak berusaha untuk mencapai angan-angan itu...
 
Berimpian tu something like "berangan" la....
 
Ekceli, semua impian saya telah saya letakkan di dalam BUKU IMPIAN SAYA.... Bila ada buku impian, apa yang kita nak capai di dalam hidup ini tampak lebih jelas. Bila hari-hari kita tengok, Insyaallah impian-impian itu akan terus terukir di dalam minda kita dengan lebih JELAS lagi...
 
Antara impian saya sejak kecil adalah ingin bergambar dan menjejaki EIFFEL TOWER, Paris...
 
Hmmmm.... Macam best aje... ambil gambar di menara yang menjadi 'kegilaan' ramai nih....
 
Saya PASTI satu hari yang INDAH, saya pasti akan ke sini dan mengabadikan gambar-gambar kenangan yang saya impikan sejak kecil lagi...
 
Waktu itu akan datang!
 
 
 
 


Fakta mengenai Eiffel Tower (from google) ❤❤❤:

✔ Ilham dari seorang jurutera Perancis bernama Alexandre Gustave Eiffel
✔ Tinggi menara 324m (986 kaki)
✔ Pusat kepada Champ De Mars (Champ De Mars adalah kawasan lapang berkonsepkan hijau)
✔ Kos : 1.5 juta Euro
✔ Kerja pembinaan bermula 1887 - siap dalam masa kurang 2 tahun - mempunyai 300 orang pekerja (seorang meninggal dunia dalam tempoh pembinaan akibat kemalangan)
✔ Bentuknya dibuat berdasarkan pengiraan matematik yang melibatkan pengiraan angina


Blue Print Eiffel Tower:
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...