Thursday, October 16, 2014

CERITA KES TIPU UMRAH LAGI... RJ KEMBARA TRAVEL & TOURS a.k.a. "Ustaz Zul"

CERITA KES TIPU UMRAH LAGI... RJ KEMBARA TRAVEL & TOURS a.k.a. "Ustaz Zul"


Kelmarin, saya mendapat panggilan telefon dari salah seorang blog reader saya... mendakwa bahawa beliau telah di"tipu" sebanyak RM1k oleh penama yang tersebut di atas & meminta saya mengesahkan nombor telefon dan nombor akaun bank penama tersebut. Menurut beliau, pada awalnya penama tersebut telah meminta wang RM5k dari beliau dengan alasan untuk renovate pejabatnya di Klang... & penama tersebut mendakwa beliau bekerja di Sime Darby Jalan Ampang. Tetapi, she manage to give him only RM1k.

Astaghfirullah... saya sudah pun cuba melupakan peristiwa "pahit" ditipu umrah (yang ditunda sebanyak 5 kali itu sebelum penama tersebut ditahan polis pada April yang lalu)... tiba-tiba hari ini teringat semula...

Tapi, atas dasar ingin menolong... saya cari semula fail umrah (tak jadi) yang saya letakkan entah di mana... korek punya korek.... saya jumpa nombor telefon & nombor akaun "Ustaz Zul" itu...

You guys guess what? The phone & account no. are SAME! S....A....M....E.... OMG! This is incidentally or what???? 

Yang penting.... "Ustaz Zul" yang telah ditahan reman pada April lalu... telah lepas bebas di luar sana.... so, hati2 orang di luar sana... 

Berikut adalah nombor telefon & acc. no untuk dijadikan rujukan. Kita berdoa supaya kita semua terpelihara dari ditipu oleh orang-orang yang tidak bertanggungjawab.

No telefon : 0173166621
Acc No : 1643-5107-0817 (Maybank)
Nama penuh : (sila rujuk blog sebelum ini) atau ke sini untuk melihat berita TV9 Berita TV9 atau ke link ini berita harian metro.

Saya berharap, pihak berkuasa... pihak polis... atau pihak2 yang sepatutnya bertanggungjawab terhadap perkara ini dapat memberikan sepenuh kerjasama agar penipuan demi penipuan tidak akan berlaku lagi...

Kita berdoa supaya diri kita, keluarga kita & negara kita sentiasa di dalam perlindunganNYA... Amin

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...