Sunday, August 24, 2014

Apakah Dioksin & Apakah Kesan Saintifik Terhadap Manusia?... By Fadzlina Rahman

Apakah Dioksin & Apakah Kesan Saintifik Terhadap Manusia?




Hai semua... kali ni bahan bacaan berat kita berat sikit yer... Saya nak bawakan kesedaran kita bersama apakah dioksin a.k.a dioxin itu?

Dioksin ini terdapat pada tuala-tuala wanita biasa yang dibuat menggunakan pulpa kayu ( sila rujuk post saya sebelum ini).

Dioksin ialah bahan kimia pencemar, iaitu hasil sampingan produk berasaskan klorin ketika proses pembuatan pelbagai bahan kimia. Bahan ini didapati begitu aktif dalam kitaran biologi, walau pun dalam kepekatan yang sangat rendah.  Dioksin merupakan komponen racun serangga dikenali sebagai Agent Orange yang digunakan oleh tentera AS semasa perang Vietnam. (dipetik dari www.utusan.com.my)



Berikut disertakan kesan2 terhadap manusia untuk rujukan dan panduan kita bersama:

#1 : kesan terhadap kesihatan manusia : 

Kajian dilakukan terhadap kesan kesihatan yang timbul daripada Bencana Kilang Kimia di Seveso, Italy pada tahun 1976: kesan serta-merta adalah haiwan-haiwan bersaiz kecil mati. Kulit mengelupas di kalangan kanak-kanak.
#2 : kesan terhadap sistem imunisasi manusia :

Kesan ketara : terdapat gangguan terhadap sistem imunisasi perumah dan mengurangkan kerintangan perumah terhadap kerintangan kanser.


#3 : kesan terhadap kelahiran :

Kesan kepada lelaki-> menjejaskan fungsi androgenik kerana berkurangnya penghasilan hormon testosterone (hormon yang sangat penting bagi perkembangan lelaki)

Contoh kesan terhadap wanita ->





Dan, Bagaimana Dioksin Diserap Ke Seluruh Tubuh Badan Wanita?


Bertukarlah sekarang kepada tuala wanita yang lebih sihat dan berkualiti. #BIOSELEZA adalah pilihan anda. 100% natural cotton, perfume free, natural, chlorine/dioxin free & contain NO cellulose wood pulp.

PM saya sekarang at 0137461811.

Harga Promo 6+1 (Free) = RM737.00 sahaja. What you will get:

4 +1 (FREE) Mixed Box; 
1 Pantyliner Box
1 Day Safe Box


 RM 237.00







See you yer... Fazz

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...