Wednesday, November 12, 2014

CARA MENCUCI BIOSELEZA YANG TELAH DIGUNAKAN ... BY FADZLINA RAHMAN

CARA MENCUCI BIOSELEZA YANG TELAH DIGUNAKAN ... BY FADZLINA RAHMAN


Alkisah tersebutlah kisah tentang cara pembasuhan tuala wanita Bioseleza ini.... huhu....

hmmmm.... tengok... sampai tang cuci pad pun... mak ajar nih.... huhu...

Camni... ada kawan yang beli & suka sangat guna pad nih... tapi, lepas tu bulan depannya dia cakap... "Achik, aku taknak dah pakai pad kau nih sebab nak basuh susah..."

MasyaAllah.... my friend, cara membasuhnya teramatlah senang..... compare dengan pad yang biasa2 tuh....

Camni caranya kawanku:

  1. Koyakkan sikit hujung tuala wanita yang telah digunakan tu
  2. Halakan ke dalam lubang toilet
  3. Cucurkan air di bahagian tengah tuala wanita tersebut
  4. Gel berubat di dalam tuala wanita itu akan keluar ke dalam lubang toilet tersebut
  5. Flush kan kesemua gel yang jatuh di dalam lubang toilet itu (ini kan biodegradable gitewwww... so, toilet takkan tersumbat)
  6. Basuhkan permukaan luar tuala wanita bioseleza macam biasa
  7. Buangkan

hmmm... senang tak? senang kan? sangatttttttt.... tangan pun tak kotor & tak berbau... gel pon tak bersepah2 di lantai bilik air.... lagi hygiene gitew...

moral of the story... semua benda yang kita buat mesti ada solution nya... kalau kita tak tahu... kita tanya... sebab kalau kita terus jump into one bad conclusion... its may give bad effect  & impression to the other people...

para pembaca blog ku sekelian.... saya sangat2 menyarankan kita bertukar kepada tuala wanita yang lebih sihat demi kesihatan berpanjangan Miss V kita... Mencegah lebih baik dari mengubati....

Jom kita ceciter tentang harga tuala wanita ini... sebab apa? sebab ramai yang pm saya tanya harganya... hmmm... apa la sangat harga tu berbanding dengan kesihatan jangkapanjang kita kannnn...?

Jom tengok:

Utk harga tuala wanita ini... adalah seperti di bawah....


Bio Seleza Mixed Set :
30 pcs x 2 pack pantiliner
10 pcs x 2 pack pad siang
8 pcs x 1 pack pad malam
8 pcs x 1 pack pad malam extra panjang
Price
Harga Bio Seleza Retail SM/SS RM142/RM145; 

Ahli SM/SS RM123/RM126
=Total 96 pcs

Bio Seleza Day Safe :
10 pcs x 6 pack pad siang
Price
Harga Bio Seleza Retail 
SM/SS RM139/RM142;  
Ahli SM/SS RM120/RM123
=Total 60 pcs

Bio Seleza Panty Liner :
30 pcs x 6 pack pantiliner
Price
Harga Bio Seleza 
Retail SM/SS RM150/RM153;  
Ahli SM/SS RM130/RM133
=Total 180 pcs


Bio Seleza Feminin Pad (Night Safe) :
8 pcs x 6 pack pantiliner
Price
Harga Bio Seleza 
Retail SM/SS RM139/RM142;  
Ahli SM/SS RM120/RM123
=Total 48 pcs


(Harga di atas tidak termasuk harga pos yer)

Spesifikasi teknikal tuala wanita tersebut adalah seperti di bawah....






Kawan, apa tunggu lagi... jom pm laju2 ke 0137461811...


Luv,
fazz

Wednesday, November 5, 2014

REZEKI DAN SOLAT DHUHA

REZEKI DAN SOLAT DHUHA


Berkata Abu Murrah Ath-Tha’ifi r.a. bahwasanya Nabi s.a.w. telah bersabda : Allah telah berfirman:
 “Wahai anak Adam! Bersembahyanglah untuk Aku di awal pagi, niscaya Aku akan mencukupimu di akhirnya.” (Riwayat Ahmad)

Hadis Qudsi ini menganjurkan kita mengerjakan Solat Dhuha yang mana antara faedahnya, Allah Ta’ala memberi jaminan akan melaksanakan segala keperluan-keperluan keduniaan manusia setiap hari.

Antara ibadat sunat yang dianjurkan dan menjadi amalan Rasullullah SAW sendiri ialah solat sunat Dhuha. Banyak hadis-hadis yang mengalakkannya dan menyatakan keutamaannya, antaranya dalam riwayat Abu Hurairah katanya:

“Kekasihku Rasullullah SAW telah berwasiat kepadaku tiga perkara, aku tidak meninggalkannya, iaitu ; supaya aku tidak tidur melainkan setelah mengerjakan witir, dan supaya aku tidak meninggalkan dua rakaat solat Dhuha kerana ia adalah sunat awwabin, dan berpuasa tiga hari daripada tiap-tiap bulan” (Hadis riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

Dalam riwayat yang lain Rasullullah SAW pernah bersabda yang maksudnya :

“Pada tiap-tiap pagi lazimkanlah atas tiap-tiap ruas anggota seseorang kamu bersedekah; tiap-tiap tahlil satu sedekah, tiap-tiap takbir satu sedekah, menyuruh berbuat baik satu sedekah, dan cukuplah (sebagai ganti) yang demikian itu dengan mengerjakan dua rakaat solat Dhuha .” (Hadis riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

Adapun kelebihan sembahyang Dhuha itu sepertimana di dalam kitab “An-Nurain” sabda Rasullullah SAW yang maksudnya : “Dua rakaat Dhuha menarik rezeki dan menolak kepapaan.”

Dalam satu riwayat yang lain Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya : “Barangsiapa yang menjaga sembahyang Dhuhanya nescaya diampuni Allah baginya akan segala dosanya walaupun seperti buih dilautan.” (Riwayat Ibnu Majah dan At-Tirmidzi)

Dan daripada Anas bin Malik Radhiallahu ‘anhu berkata: “Aku mendengar Rasulullah SAW berkata: “Barangsiapa yang mengerjakan sembahyang sunat Dhuha dua belas rakaat dibina akan Allah baginya sebuah mahligai daripada emas”(Riwayat Ibnu Majah dan Tirmidzi)

Waktu sembahyang Dhuha ialah dari naik matahari sampai se-penggalah dan berakhir di waktu matahari tergelincir tetapi disunatkan dita’khirkan sehingga matahari naik tinggi dan panas terik.

Cara menunaikannya pula adalah sama seperti sembahyang-sembahyang sunat yang lain iaitu dua rakaat satu salam. Boleh juga dikerjakan empat rakaat, enam rakaat dan lapan rakaat. Menurut sebahagian ulama jumlah rakaatnya tidak terbatas dan tidak ada dalil yang membatasi jumlah rakaat secara tertentu, sebagaimana sebuah hadis yang diriwayatkan oleh ‘Aisyah bermaksud :”Adalah Nabi SAW bersembahyang Dhuha empat rakaat dan menambahnya seberapa yang dikehedakinya.” (Hadis riwayat Ahmad, Muslim dan Ibnu Majah)

Dalam sebuah hadis yang lain Nabi SAW bersabda bermaksud : 

-Barangsiapa yang menunaikan sembahyang sunat Dhuha sebanyak 2 rakaat tidak ditulis dia daripada orang-orang yang lalai daripada mengingati Allah 
 - Barangsiapa yang menunaikan nya sebanyak 4 rakaat ditulis akan dia daripada orang-orang yang suka beribadat
 - Barangsiapa yang menunaikannya sebanyak 6 rakaat dicukupkan baginya pada hari tersebut
 - Barangsiapa menunaikanyan sebanyak 8 rakaat Allah menulis baginya daripada orang-orang yang selalu berbuat taat
 - Barang siapa yang menunaikannya sebanyak 12 rakaat Allah akan membina baginya mahligai didalam syurga dan tidak ada satu hari dan malam melainkan Allah mempunyai pemberian dan sedekah kepada hamba-hambaNya dan Allah tidak mengurniakan kepada seseorang daripada hamba-hambaNya yang lebih baik daripada petunjuk supaya sentiasa mengingatiNya,”

(Riwayat At-Thabarani ).

Cara melaksanakannya

Banyak bahan media cetak yang boleh dirujuk bagi mengetahui cara melakukan solat sunat Dhuha ini merangkumi bacaan-bacaan dalam solat hinggalah dalam sujud dan doa setelah selesai ibadat tersebut.

Cuma secara asas dan mudahnya berdasarkan hadis-hadis Nabi, solat sunat Dhuha ini dilakukan seperti solat-solat lain, cuma bacaan yang dianjurkan Baginda s.a.w. selepas al-Fatihah, menurut hadis yang disampaikan oleh Uqbah bin Amir, ialah surah al-Syams pada rakaat pertama dan al-Dhuha pada rakaat kedua. (Riwayat al-Hakim)

Kebiasaan yang dilakukan oleh para ulama iaitu pada rakaat pertama dibaca surah Fatihah dan surah Wasy-Syamsi atau surah Al-Kafirun. Manakala rakaat kedua dibaca Al-Fatihah dan surah Ad-Dhuha atau surah Al-Ikhlas.

Namun begitu, perkara (bacaan dalam solat) ini adalah sesuatu yang subjektif dan tidak statik. Maka tidak perlulah hanya terikat dengan kaifiat tertentu dan bacaan tertentu. Apa yang penting, solat tersebut diniatkan dengan betul, syarat-syaratnya dipenuhi dan rukun-rukunnya disempurnakan sebaik-baiknya. Begitu jugalah dengan doa selepas solat tersebut.

SOLAT SUNAT DHUHA

1) Bilangan rakaat : 2 hingga 12 rakaat (2 rakaat 1 salam)
2) Waktu : Pagi anggaran 8.00 pagi hingga 12.30 tengahari 

Niatnya:
"Sahaja aku sembahyang sunat Dhuha 2 rakaat kerana Allah Ta'ala"

Baca doa ini selesai solat


Selamat beramal....

Monday, October 27, 2014

KENAPA ANDA PERLU BERNIAGA DAN KAYA? BY FADZLINA RAHMAN...

KENAPA ANDA PERLU BERNIAGA DAN KAYA? BY FADZLINA RAHMAN...


Hai semua... jom kita share2 kenapa kita perlu Berniaga dan Kaya? ada banyak sebab kenapa kita kena kaya dan ada banyak duit... Antaranya....

1) Kita nak merealisasikan keinginan dan cita2 kita
2) Kita nak balas jasa kedua orang tua kita yang telah membesarkan kita dengan penuh kasih sayang
3) Kita nak pergi buat Haji
4) Kita nak pergi buat Umrah
5) Kita nak beli rumah besar
6) Kita nak beli kereta besar
7) Kita nak menderma pada fakir miskin
8) Kita nak jadi penyumbang tegar kepada rumah anak-anak yatim
9) Kita nak ada banyak masa dengan anak-anak
10) Kita nak ada banyak masa dengan Allah... Pencipta Alam Semesta
11) Kita nak merasai syurga dunia
12) Kita nak keluarga yang bahagia
13) Kita nak dihormati
14) Kita nak disegani
15) Kita nak bagi pendidikan yang terbaik kepada anak-anak kita
16) Kita nak....

Hmmm... macam2 yang kita nak kan? Itu la namanya keinginan dan impian... Jangan berhenti berimpian kerana dari situlah lahirnya Kenyataan.... Ingat kata2 ini...

"WHEN I BELIEVE WHAT I BELIEVE, MY BELIEVE WILL COMES TRUE"

Inilah namanya The Power Of Dreams...

Pada saya, duit adalah pilihan.... kalau kita ada banyak DUIT... bermakna kita ada banyak pilihan... Sentiasa bersangka baik dengan DUIT sebab apabila kita sentiasa bersangka baik, DUIT akan datang dengan mudah... Ingat!... apa yang kita fikirkan ... semuanya adalah DOA. hmmm power tak? Power kan....

Hmmm... macam mana nak generate banyak duit kalau kita hanya bekerja makan gaji sahaja? Maafkan saya... tetapi ini adalah hakikat... Rasullullah pun kata... 9 dari sumber rezeki adalah dari perniagaan. So, kenapa nak tolak hakikat tu? Buat jerrrr... Buat dengan cara yang betul... nescaya berjaya. Insyaallah...

Jom kawan-kawan sekelian... Jom Bangkit!!! 

Era kini, hanya dengan kekuatan EKONOMI sahaja kita mampu bersaing dengan bangsa lain... Berdiri Sama Tinggi, Duduk Sama Rendah....

Macam mana kita nak bersaing kalau kita masih ketinggalan?

Apa pun perniagaan anda... apa pun pilihan anda... Semuanya terletak di tangan anda sendiri

Anda nak tahu satu rahsia kejayaan? Inilah dia...

RAHSIA UNTUK BERGERAK KE HADAPAN ADALAH MEMULAKAN SESUATU, RAHSIA UNTUK MEMULAKAN SESUATU  ADALAH MULAKAN LANGKAH PERTAMA DENGAN BERGERAK KE HADAPAN!

Jangan Tunggu! Teruskan langkah anda untuk memperbaiki ekonomi anda... Semua Orang Mampu Menjadi Kaya dan Berjaya!

Luv U... Fazz

Saturday, October 18, 2014

KEBAIKAN PIL MAHARANI... BY FADZLINA RAHMAN

KEBAIKAN PIL MAHARANI... BY FADZLINA RAHMAN


Hi semua.... pernah dengar Pil Maharani? Atau Te Zhi Bai Fen Wan? Haaaa.... gitewwww...

Yang tak pernah dengar or tak pernah nampak... jom kita tengok rupa parasnya bagaimana...

Tadaaaaa.... ni la dia pil maharani tuh... 



Sebenarnya, pil ni dah ada lama kat Malaysia nih... mana taknya, sesuatu yang mendorong saya menulis blog tentang pil ini hari ini kerana saya mendapat panggilan telefon dari seorang kakak yang telah berhenti mengambil pil ini 12 tahun yang lalu.... & beliau berkata mahu menyambung semula pengambilan pil ini kerana akhir-akhir ini beliau sering berasa penat dan sakit sendi...

Saya tidak perlu lagi meyakinkan beliau kerana beliau memang sedia yakin dengan kehebatan pil ini... Apa lagi yang saya boleh katakan selain dari bersyukur kerana Allah telah mempermudahkan jalan saya... Alhamdullillah...

Tetapi, beliau meminta saya mengingatkannya cara-cara pengambilan pil ini sebab dah terlupa tentangnya...

Alang-alang menulis untuk kakak tu... saya menulis sekali untuk semua blog reader saya yang disayangi semua... mana tahu ada yang sedang tercari-cari sesuatu yang boleh membantu untuk :

1) Menambahkan tenaga dan darah
2) Menyelaras kitaran haid yang tidak teratur
3) Mengawal keputihan
4) Melegakan ketidakselesaan kitaran haid dan putus haid
5) Menyelaras rembesan endokrin dan sistem pembiakan wanita
6) Menguatkan tenaga dan stamina

Anda tidak perlu berfikir panjang lagi kerana Pil Maharani adalah yang terbaik untuk menyelesaikan masalah-masalah anda itu.

Ada yang tanya... halal ke pil ini? Ohhhh... sudah tentu la halal....

Sijil halal tersebut dikeluarkan oleh Chinese Islamic Association & diiktiraf oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia.



OK... cara pengambilan pil ini ialah...

Depends pada masing-masing... tetapi, saya suggestkan:

->1st timer : ambil 10 biji sehari selepas bangun tidur
-> bila dah biasa boleh ambil 25 biji sehari
-> Masa period tu stop...
-> ambil/makan balik semula hari pertama selepas habis period 

Jangan lupa minum air dalam kuantiti yang banyak yerrr...

Hmmm... nak share sikit tentang FAQ berkenaan dengan pil ini...

Apakah ramuan yang terkandung di dalam pil maharani ini?

Kombinasi lebih 20 jenis ubat tradisional yang berharga, iaitu pati ayam hitam, Concha Ostrea Gigas, Cornu Cervus Nippon, Radix Astragalus Membranaceus, Radix Panax Ginseng, Rhizoma Cyperus Rotundus, Radix Angelica Sinensis, Radix Paeonia Lactiflora, Radix Rehmannia Glutinosa, Rhizoma Ligusticum Chuanxiong, Radix Salvia Miltiorrhiza, Rhizoma Dioscorea Opposita dan Radix Giycyrrhiza Uralensis.

Apakah kesan Pil Maharani?

Pil Maharani dibuat daripada pelbagai jenis ubat tradisional yang berharga, mempunyai kesan dalam menambahkan tenaga dan darah, menyelaras kitaran haid, mengawal keputihan, melegakan tekanan dan kesakitan. Biasanya ia digunakan untuk merawat kelemahan badan yang disebabkan oleh kekurangan tenaga dan darah, kelesuan pinggang dan lutut, perpeluhan dan debaran spontan, kepanasan, kitaran haid yang tidak teratur, disentri, pendarahan dalam rahim, keputihan dan sebagainya.

Adakah pengambilan Pil Maharani akan menyebabkan badan terlalu panas?

Tidak. Dicadangkan supaya meminum air dengan banyak untuk membantu penyerapan Pil Maharani oleh badan.

Siapakah yang perlu mengambil Pil Maharani?

Lelaki dan wanita turut boleh mengambil.

Bolehkah ibu mengandung mengambil Pil Maharani?

Tidak dicadangkan kerana hormon ibu mengandung tidak stabil dalam tempoh mengandung.

Bolehkah kanak-kanak mengambil Pil Maharani?

Tidak dicadangkan.

Walau bagaimanapun, terdapat larangan untuk pil ini iaitu:

Ibu mengandung dilarang mengambil.
Dilarang mengambil makanan yang mentah dan sejuk dalam tempoh pengambilan ubat.
Tidak sesuai diambil ketika selsema.
Mereka yang mengalami haid berlebihan harus merujuk kepada doktor.


Kepada yang berminat untuk membeli Set Pil Maharani ini... boleh pm terus ke 0137461811.

Harga sekotak RM88.00 sahaja.

See you yer...

#sharingiscaring

luv,
fazz

Thursday, October 16, 2014

CERITA KES TIPU UMRAH LAGI... RJ KEMBARA TRAVEL & TOURS a.k.a. "Ustaz Zul"

CERITA KES TIPU UMRAH LAGI... RJ KEMBARA TRAVEL & TOURS a.k.a. "Ustaz Zul"


Kelmarin, saya mendapat panggilan telefon dari salah seorang blog reader saya... mendakwa bahawa beliau telah di"tipu" sebanyak RM1k oleh penama yang tersebut di atas & meminta saya mengesahkan nombor telefon dan nombor akaun bank penama tersebut. Menurut beliau, pada awalnya penama tersebut telah meminta wang RM5k dari beliau dengan alasan untuk renovate pejabatnya di Klang... & penama tersebut mendakwa beliau bekerja di Sime Darby Jalan Ampang. Tetapi, she manage to give him only RM1k.

Astaghfirullah... saya sudah pun cuba melupakan peristiwa "pahit" ditipu umrah (yang ditunda sebanyak 5 kali itu sebelum penama tersebut ditahan polis pada April yang lalu)... tiba-tiba hari ini teringat semula...

Tapi, atas dasar ingin menolong... saya cari semula fail umrah (tak jadi) yang saya letakkan entah di mana... korek punya korek.... saya jumpa nombor telefon & nombor akaun "Ustaz Zul" itu...

You guys guess what? The phone & account no. are SAME! S....A....M....E.... OMG! This is incidentally or what???? 

Yang penting.... "Ustaz Zul" yang telah ditahan reman pada April lalu... telah lepas bebas di luar sana.... so, hati2 orang di luar sana... 

Berikut adalah nombor telefon & acc. no untuk dijadikan rujukan. Kita berdoa supaya kita semua terpelihara dari ditipu oleh orang-orang yang tidak bertanggungjawab.

No telefon : 0173166621
Acc No : 1643-5107-0817 (Maybank)
Nama penuh : (sila rujuk blog sebelum ini) atau ke sini untuk melihat berita TV9 Berita TV9 atau ke link ini berita harian metro.

Saya berharap, pihak berkuasa... pihak polis... atau pihak2 yang sepatutnya bertanggungjawab terhadap perkara ini dapat memberikan sepenuh kerjasama agar penipuan demi penipuan tidak akan berlaku lagi...

Kita berdoa supaya diri kita, keluarga kita & negara kita sentiasa di dalam perlindunganNYA... Amin

Saturday, October 11, 2014

BREAK.... JOM BACA KISAH JUTAWAN PRODUK KECANTIKAN! ....

BREAK.... JOM BACA KISAH JUTAWAN PRODUK KECANTIKAN! ....


1) Puan Rozita Ibrahim - Pengasas Produk Sendayu Tinggi


picture from google
Wanita yang mempunyai 8 orang anak ini merupakan Pengarah Urusan kepada2 syarikat i.e Sendayu Tinggi Holdings Sdn Bhd & Jamu Ratu Malaya Sdn Bhd.
Kejayaan Rozita dan syarikat Sendayu Tinggi tidak terjadi dalam sekelip mata.  Dia yang terkenal dengan kisah silam nya yang dipenuhi kedaifan dan serba kekurangan, pernah menoreh getah semata-mata kerana ingin mencari sesuap nasi untuk anak-anaknya.  Akibat ketiadaan wang untuk membeli susu, dia juga pernah memberi bayi kecilnya minum air sirap bagi menggantikan susu.  Dugaan datang bertimpa-timpa apabila ditakdirkan anak keduanya pergi meninggalkan dunia dalam usia yang masih muda.  Ketika anaknya itu sakit, Rozita pernah menampal badan anaknya dengan daun-daun kayu bagi menggantikan ubat yang dia sendiri tidak mampu untuk membeli pada ketika itu.  
Beliau memulakan perniagaannya di Sendayu Tinggi hanya dengan bermodalkan RM400, Beliau bermula dengan menjual produk herbanya dari rumah ke rumah.  Sambutan yang diterima amat menggalakkan sehingga akhirnya Rozita menubuhkan syarikatnya sendiri, Sendayu Tinggi Enterprise pada tahun 2000.
Kini Sendayu Tinggi Holdings Sdn Bhd. mempunyai 9 buah anak syarikat iaitu Sendayu Tinggi Corporation (M) Sdn. Bhd, Sendayu Tinggi Body & Skincare (M) Sdn. Bhd, Sendayu Tinggi Properties & Management Sdn Bhd, ST Advertising Agency Sdn. Bhd, C Max Exhibition & Promotion, Sendayu Tinggi Logistics (M) Sdn Bhd, Ethnique Food Industries Sdn Bhd, ST Cosmetics & Fragrances (M) Sdn. Bhd. Sendayu Tinggi juga telah mempunyai kilang pemprosesan herba bagi produk tradisional iaitu Sendayu Tinggi Manufacturing (M) Sdn. Bhd.  Jumlah pengedar kini lebih 2,000 orang di seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan terbaru di Jepun, China, Taiwan dan Korea.
Atas ketabahan, kekuatan dan usaha kerasnya memartabatkan produk kecantikan diri di negara kita, Rozita pernah dianugerahkan Usahawan Wanita 2005 oleh Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM).

2) Datin Ira Abd Ghani - Pengasas Produk Aura Seri

picture from google

Datin Ira a.k.a nama sebenarnya Nor Zaina Abd Ghani merupakan seorang gadis biasa yang berasal dari kampung.  Dia banyak merantau untuk mencari pengalaman hidup.  Sama seperti Rozita, Datin Ira juga pernah mengharungi kehidupan yang amat pahit pada usia mudanya.  Semua ini tidak dijadikan penghalang untuknya terus berjaya. Berkahwin pada usia yang muda juga bukan penghalang dan berkat sokongan suami dan minat yang mendalam kepada kecantikan membuatkan beliau berani menceburkan diri dalam bidang kecantikan ini. Tanpa berbekalkan sebarang pinjaman dan bantuan wang ringgit, beliau dan suami memberanikan diri untuk menceburi bidang ini.
Datin Ira memperoleh Diploma Kecantikan in Alternative Medicine di Universiti Terbuka Antarabangsa, Calcutta India, dan kini merupakan pengarah Eksekutif Positive Image Resources dan pengasas Kosmetik Aura Sri.
Apabila ditanya tentang matlamat hidupnya, dia ingin melahirkan lebih ramai usahawan bumiputera terutamanya wanita yang berjaya dalam bidang perniagaan.  Dia juga mahu menjadi ikon dan inspirasi kepada wanita-wanita agar berjaya dalam apa jua bidang yang diceburi.  Impiannya kini adalah untuk menubuhkan Yayasan Aura Seri untuk membantu golongan yang kurang bernasib baik, khususnya dari aspek pendidikan, kebajikan dan lain-lain. 
Beliau kini telah berjaya bergelar JUTAWAN KOSMETIK!

2) Erni Dekritawati Yuliana Bukhari - Pengasas Produk Novelles Visages


Tragedi yang menimpa ibunya, Datuk Sosilawati Lawiya mengemparkan dunia.  Tragedi itu kemudiannya mengubah kehidupan Erni Dekritawati Yuliana Buhari.  Pada usia 25 tahun, beliau telah terpaksa memikul tanggungjawab yang ditinggalkan ibunya.  Satu tanggungjawab yang besar memerlukan dia cekal, secekal ibunya dalam mengharungi dunia perniagaan serba mencabar.
Empayar Nouvelle Beauty Centre Sdn Bhd yang ditubuhkan pada tahun 1994 kini sudah menjangkau seluruh Brunei, Thailand, Singapura dan Indonesia dan dinilai kan melebihi RM 100 juta.  Beribu pejabat di Cyberjaya, syarikat itu kini giat merancang untuk mengembangkan jenama Nouvelles Visages dengan memperkenalkan produk alat solek,  penjagaan produk penjagaan kulit, badan dan rambut untuk farmasi dan pasar raya besar tempatan tidak lama lagi.   Nouvelles Visages juga sedang mengintai peluang untuk menembusi pasaran Timur Tengah. Pada masa ini, terdapat lebih 30 stokis dan 500 cawangan di Malaysia.
Kini, produk Nouvelles Visages sudah berada di pasaran lebih 18 tahun.  Bagi Erni atau lebih dikenali sebagai Rita, cabarannya adalah untuk mengekalkan perniagaan ini untuk tempoh 20 tahun akan datang.  Matlamatnya adalah untuk memajukan lagi perniagaan kecantikan diri ini bagi memastikan ia kukuh dan boleh bersaing di pasaran antarabangsa.
Diajar berdikari sejak kecil, Rita mendapat pendidikan peringkat Ijazah Sarjana Muda Seni (Tekstil) Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam sebelum melanjutkan pengajian ke peringkat Sarjana Perniagaan Antarabangsa di Universiti Nottingham Trent, United Kingdom.
Pendedahan dalam dunia perniagaan bermula sejak daripada bangku sekolah menengah lagi dan kini beliau telah berani melakukan beberapa gelombang perubahan seperti mengubah kaedah pemasaran produk yang lebih moden dan mengikut peredaran masa. Rita juga bijak menggunakan saluran media cetak dan elektronik selain laman web sendiri dalam mengetengahkan produk kecantikan Nouvelles Visages.

Semoga kisah-kisah seperti ini memberi inspirasi kepada kita untuk terus berjaya... Untuk berjaya perlukan kerajinan & usaha yang tidak pernah kenal jemu....
Jom kita ambil iktibar dan berjaya seperti mereka.... Aminnn (sumber : www.usahawan.com)

Friday, October 10, 2014

CHOOSE THE BEST SANITARY PAD TO YOUR MISS V... CHOOSE BIO SELEZA! BY FADZLINA RAHMAN

CHOOSE THE BEST SANITARY PAD TO YOUR MISS V... CHOOSE BIO SELEZA! BY FADZLINA RAHMAN


Sedar atau tidak.. selama 35 tahun anda hidup... anda sudah menggunakan lebih daripada 10,000 keping tuala wanita... hmmm tak caya? Meh sini nak tunjuk calculation:

1) Period : 7 hari (sebulan): hari pertama, kedua, ketiga - ganti 2 kali siang... sekali malam...

Jumlah yang digunakan  untuk 7 hari period (sebulan): 10 keping

Jumlah perlu setahun : 10 x 12 = 120 keping

Jumlah perlu untuk 35 tahun : 120 x 35 = 4,200 keping

2) Untuk hari biasa : Pantiliner - 2 keping sehari

Jumlah yang digunakan untuk 23 hari (sebulan) = 23x2 = 46 keping

Jumlah yang digunakan setahun : 46 x 12 = 558 keping

Jumlah perlu untuk 35 tahun : 558 x 35 = 19,530 keping

Jumlah yang digunakan sepanjang 35 tahun : 23,730 keping

Wargh... banyakkan? tak sangka & tak rajin nak kira pon kan selama ini sebab memang keperluan kena pakai... maka, kita pakai jer la kannnn....

Dalam 23,730 keping tu... adakah kita betul-betul menggunakan tuala wanita yang berkualiti tinggi? Adakah kita periksa tarikh luputnya? Adakah kita semak pek bungkusannya? Adakah kita semak cara pembuatannya?

Mungkin, anda-anda sama seperti saya pada suatu masa dahulu di mana, saya langsung tidak pedulikan semua itu... As long as ianya dapat digunakan dengan sempurna... tidak bocor... maka, akan menjadi satu kesyukuran...

Kalau dahulu, ada promosi beli 1 percuma 1... untuk pek yang besar giller... hmmm... yang itu akan kusambar dahulu... mana taknya, murah kan!... boleh pakai setahun gitewwww...

Bila sudah ada ilmu sikit ni, baru la kutahu bahawa biasanya promosi seperti itu untuk produk2 yang sudah hampir tamat tempoh hayatnya.... huhu... :-(... Mana ku tahu... sudah selamat digunakan pon... kesian Miss V ku itew... 

Memang tak best giller bila kita tahu sebenarnya tuala wanita yang kita pakai selama ini may kill you!


OK... selama ni tak tahu takpe... bila dah tahu, kena bertindak yer... berikan yang terbaik kepada Miss V masing-masing... sebab ia adalah Mahkota paling berharga kita-kita semua....

Jom bertukar dari penggunaan tuala wanita yang rendah kualitinya kepada tuala wanita yang lebih baik... I would recommend you Bio Seleza! 

It is the BEST feminine pad I ever know... 



100% cotton. 4 teknologi utama telah diperkenalkan dalam tuala wanita ini i.e  FIR, Nano-silver, ion negatif dan biovelocity (yang telah di paternkan dan yang pertama di dunia).

Yang paling syok ialah... Bio Seleza mempunya sistem pengudaraan yang sangat simple tetapi berkesan untuk pemakainya... So, you will not experience for any gatal2, melecet, ruam, etc. 

I have tried many types of sanitary brands... But, this one will be the BEST choice of mine... you shall try also dear... for your Miss V.... Here you are... The protection introduced in the feminine pads:



Is good isn't it?

Eager to know about  the price?

1) Pantiliner - RM138/180 pcs -> sufficient for 6 months usage!!! Worth buying & value for money!

2) Mixed Pad - RM131/(60 pads pantiliners; 20 pads day safe, 8 pads night extra long; 8 pads night) -> sufficient for more than 2 months

3) Day Safe Pads - RM128/ 60 pads -> worth for 6 months usage!

And now, we have a very good offer! If you buy 6 boxes... you may get another box for FREE!!!! (t&c applied)... interested isn't it!

Besides of worth buying in bulk... you may give an extra ordinary services to your Miss V:

1) A clean Miss V
2) Gives comfort to the itchy Miss V
3) Rids of Vaginal Odor
4) Your body will feel good & have an elevated energy level
5) NO headache
6) Your HUBBY will loves you more & more ... huhu... 

Give the BEST to you Miss V.... and WA me at 0137461811. You shall try dear... believe me....

luv - Fazz





Thursday, October 9, 2014

TIPS MEMULAKAN PERNIAGAAN... BY FADZLINA RAHMAN

TIPS MEMULAKAN PERNIAGAAN... BY FADZLINA RAHMAN

picture from google

Hai all.... hari ni saya nak kongsikan sedikit Tips Memulakan Perniagaan.... Semoga berguna yerrrr...

Untuk memulakan perniagaan, jangan tunggu produk anda menjadi terlalu 'sempurna'. Sebaik sahaja produk atau khidmat anda dapat dilaksanakan dan boleh diterima, anda boleh terus memulakan idea perniagaan kecil anda tersebut.

Segala urusan tambah baik idea perniagaan ata produk anda boleh dilakukan sepanjang menempuhi perjalanan perniagaan anda selepas itu. 

JUST DO IT!!!!



Sekian.
Luv - Fazz

Wednesday, October 8, 2014

MUNICH EXPERIENCE : OKTOBERFEST 2014

MUNICH EXPERIENCE: OKTOBERFEST 2014


When I came to Munich, I noticed so many people in the train with a traditional dress.

I wonder what kind of celebrating They gonna festival?
And what is the festival all about?

I Google'd and found this:

Oktoberfest beer festival is the World Largest. fixed The Which started on 20th September 2014 until 5 October 2015 ... 

. No wonder I found so many drunk people outside the festival's location Huuhuu .....: - (((

As far as I concern, the festival Which started as a Wedding Feast in 1810 in between Prince Ludwig and Theresa of Saxe-Hildburghousen. 

Wthin 200 years, the festival canceled only 24 times. The Causes and cholera epidemics which mostly werewolf ...

Huhu .... 

So many riders run in the festival's location ... so like a fun fair ...

For me ... its good to see the new culture of other country. I have NO comment about the festival ... I need to respect the event ...

And ,:: because of the event ... I need to go back to Nuremberg & Erlangan with the Munich's Oktoberfest crowd ... huhuh ...

A good experience for me ...:-) ..

Thank you for the Munich experiences .... 

Monday, October 6, 2014

September Free Trip Part 2 By Fadzlina Rahman

September Free Trip Part 2 By Fadzlina Rahman


Hi dear... still waits for the continuity of the Part 1 Story at Shanghai? Thank you dear for the loyalties.... muahhhh.....

Here you are.... The following pic was the Day 2 tentative... Lalala... I was very excited!!!

Day 2 Tentative Program

 Great Things Happen When People Get Together!!! The word is really GREAT! It is TRUE also.. I love the words.. It can be Quotes also... Can be fine at the reception area of the hotel...




We have breakfast at Level 3 of the hotel... It was so great having breakfast with all friends... Even though we are only side lines... but, we are very close. We inspired each other with words and achievements.

Breakfast Day 2
See... me in front of the Radisson Blu Hotel, Shanghai....  Ready to shop... shop... shop.... until drop!

Radisson Blu Hotel
  
At about 9.00 am; all of us get in to our bus to go to The Bund of Shanghai... It was really good because The Bund was at The Old Shanghai... It is nearby the Mother River of Shanghai which divided Shanghai into Old and New Shanghai.... :-)

In the bus, we was given Yuan 50 for shopping. It was really amazed me. The trip was not just free... but, we also got money to shop! Unbelievable! But it was TRUE!

Duit Shopping!!!
We have such a "sporting" group members. We called it Dollies of Shanghai... Hehehe...

Look at our happy faces.... 

You can see New Shanghai as our background pictures.


Dollies with Mummy Hanis


 Me and Hanis during the trip.... She really inspired me... 

Me and Mummy Hanis

After enjoying our day at The Bund... we visited Tian Huan Silk Factory... We were briefed about silk and how it produced. So awesome.... I like...

I bought a scaft for my beloved mom.... Hope, she will fine with the gift.

Me in front of Silk Factory


  We have a lunch right after silk's shopping... Of course at the Islamic Restaurant... Alhamdullillah... The taste was good also...


Me in front of the restaurant

We performed Solah after having a nice lunch... We went to Xiao Tao Yuan Masjed in Shanghai Town....:)




After having lunch, we went to A.P Plaza. A.P Plaza is Pudong's biggest "Fake Market" located underground in Metro Line 2's Science & Technology Museum Station. I noticed that they will put higher price on their goods. We need to bargain hard to get the "best" price. Its quite challenging also.... I bought many souvenirs here for friends and colleagues....


AP Plaza Pic from Google
Parts of the souveniors for friends & relatives
We shops until late evening... hehehe.... Shops Until Drops!!!

Then, we need to rush for a Cruise Ride at Shanghai Huangpu River...  So many people participants in the rides. 

You can see the TV Tower (Pearl Oriental Tower) will change color. Its so beautiful sight seeing Shanghai during night. You shall experience by yourself also... :-)) 


Cruise Ride
Me & Mummy Hanis during the River Ride



After cruising, we went back to hotel... for sleep... :)) So tired... & We need to prepare ourselves for tomorrow's activities...

Hmmm.... I curious the big population in Shanghai. Its so compact & the houses also so expensive. There are NO terrace houses... All high rise... :-))... You know the price? The price is about Yuan 40 Thousand per square feet. Hmmm... so expensive! 

Syukurlah, kita di Malaysia... sangat makmur and the houses also are sell at the reasonable price... :-))




High Rise


OK dear.. enough for the time being about my free trip Part 2... InsyaAllah, the Part 3 will be coming out soon... As of today, enjoy your reading yer... Bye...

Luv;
Fazz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...